Tweede camperdag - Reisverslag uit Columbia, Verenigde Staten van Henk Bouwman - WaarBenJij.nu Tweede camperdag - Reisverslag uit Columbia, Verenigde Staten van Henk Bouwman - WaarBenJij.nu

Tweede camperdag

Blijf op de hoogte en volg Henk

28 Maart 2015 | Verenigde Staten, Columbia

De tweede dag (donderdag 26 maart) van deze camperreis gereden van Indianapolis naar Saint Louis en richting Kansas City. Afgelopen nacht heerlijk geslapen in het grote bed van de camper. Veel regen vannacht. (lekker, Stéfanie en Siebren, dat getik op het dak) De automatische verwarming van de camper slaat vanzelf aan als het te koud wordt. Heerlijk. De camper bevalt erg goed (lekker veel ruimte) en is op een vreemde (Amerikaanse) manier zeer luxe uitgevoerd. Alles is aan boord maar het interieur is voor Europeanen wat oubollig. Het rijden met deze mastodont is als met een zeilschip zeilen zonder kiel. Hij zwalk letterlijk over de weg, maar dan wel met een beul van een motor die in een sportauto niet zou misstaan. (echt Amerikaans, groot, lomp, enorme power, maar weinig verfijning) Het stuur een slag draaien maakt geen enkele indruk op het onderstel, gewoon rechtdoor is het advies. Het overdreven aan het stuur draaien op de rechte weg, zoals je veel in films ziet, klopt dan ook helemaal. (het is dus niet overdreven). Zoals op de foto’s te zien heeft de camper geen kenteken. Hij is nog zo nieuw dat de kentekenplaten nog niet klaar waren. We rijden met tijdelijke registratie. (briefje op achterzijde/en voorraam). Schijnt vrij normaal te zijn in Amerika. We zijn al verschillende politieauto’s tegen gekomen, maar niemand reageert erop, zal dus wel kloppen.
Vannacht en vanochtend slecht weer, veel regen. Rond de middag knapte het helemaal op en werd het onbewolkt. De temperatuur is nog steeds laag. We hebben vandaag 400 miles gereden, is ongeveer 640 kilometer. Erg veel vrachtwagens op de weg die allemaal, geen één uitgezonderd, met 110 a 120 kilometer! per uur doordenderen en ons allemaal voorbij racen. Wel van die mooie vrachtwagens met zo’n grote neus. Valt op dat hier erugggg veel Volvo vrachtwagens rijden en dat komt niet omdat ik daar op let. Alle wegen zijn minimaal 4 banen en soms 5, of 6 of 7 of 8, of een dubbele snelweg van 5,6,7, dus 14 banen?! Wegen kunnen wel erg slecht zijn met enorme gaten in het wegdek, vindt de camper niet leuk. (kadeng!). We zijn vanmiddag dwars door Saint Louis gereden (natuurlijk over een tig baans snelweg). Meestal is het rond die snelwegen in de steden van Amerika wat smoezelig. Zo niet in Saint Louis. Alles spik en span, zag er zeer verzorgt uit. Prachtige huizen, wel met uitzicht op de snelweg, dat dan wel. Netjes ingerichte bedrijven met mooi aangelegde bedrijven terreinen. Het viel ons enorm op. Mogelijk is Saint Louis een rijke(re) stad? Boodschappen gedaan bij Wall Mart, een bekende supermarktketen in de VS. Annette ook weer helemaal blij. Lekker een eigen potje maken in je eigen rijdende woning, met je eigen bed, wc en douche. Beter dan welk hotel! Genieten.
Inmiddels staan we op RV park, Cottonswood in Columbia, tussen Saint Louis en Kansas City. Jammer genoeg doet wifi het niet. Dit bericht zal ik dan ook posten zodra wifi dat toelaat.
Morgen willen we richting Denver (wordt het weekend erg mooi weer, boven de 20 gr). Dat halen we niet in 1 dag halen. We zien wel. Mogelijk blijven we daar een dag.

• 29 Maart 2015 - 12:30

Harm En Willy:

Hallo Henk en Annet,Met veel interesse jullie verslag gelezen.Super,heel veel plezier en lekker genieten! Harm en Willy