Dag 6, 30 maart - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Henk Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 6, 30 maart - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Henk Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 6, 30 maart

Blijf op de hoogte en volg Henk

31 Maart 2015 | Verenigde Staten, Grand Junction

Dag zes, 30 maart. Vandaag zijn we vanuit Denver de Rocky Mountains ingereden. Een rit van ongeveer 450 kilometer voor de boeg. De vooruitzichten waren goed. Toen we uit bed stapten wederom een blauwe hemel. Omstreeks 08:00 uur vertrokken. Vanaf de camping moesten we gelijk links af een stevige klim maken. Daar gaan mij altijd de tenen van krom in de schoenen staan. Een steenkoude motor en dan gelijk moeten klimmen met zo’n mastodont. Ook al is het voertuig niet van mij, dat doet zeer. Dus heel voorzichtig naar boven gereden, uiteraard eerst op zoek naar een pompstation. Deze jongen lust ‘m nog steeds erg goed! Na de tank weer gevuld te hebben met de nodige gallons (er gaat 200 liter in de tank) koers gezet richting Vail. Na de eerste echte klim word je gelijk verrast door een fantastisch uitzicht op de Rocky Mountains met zijn sneeuw bedekte toppen. (zie foto 1). Dit soort uitzichten zullen we de komende uren nog meer tegenkomen. We kwamen ogen tekort om alles op te nemen. Eenmaal aangekomen bij de Eisenhouwertunnel zaten we op ruim 11000 feet, dat is ongeveer 3400 meter. (Interstate 70 (die we al vanaf Indianapolis volgen!) bereikt hier zijn hoogste punt) Wat een enorme hoogte. Wat ook bijzonder is dat de snelweg door de bergen volledig is doorgetrokken, soms 6 banen breed. Bij gebrek aan ruimte over elkaar heen of naast elkaar op verschillende hoogtes. Spectaculair. In Vail zijn we even van de weg gegaan en hebben een kop koffie gedronken. Onderweg kwamen we allerlei bekende wintersportplaatsen tegen zoals Steamboot Springs, Beaver Creek, Copper Moutain, enz. Terwijl wij in onze korte broek en T-shirt in de camper reden met de airco aan zagen we links en rechts van de weg skiërs de berg af suizen. Ook het gebruik van de sneeuwscooter is hier gewoon goed. Het doel was om in Aspen rond te gaan kijken. Om daar te komen moesten we in Glenwood Springs linksaf weg nr 82 op. Omstreeks 13:00 uur kwamen we in Aspen aan. Een typisch skioord, maar dan op zijn Amerikaans. Bij de skilift neergestreken op een terras voor een versnapering. Wederom in gesprek geraakt met een Amerikaan die naast ons zat. Woont in Aspen en skiet bijna elke dag. Hierna nog wat rond gekeken in het dorp, prijzen van kleding geïnspecteerd, wil je niet weten, en vervolgens omstreeks 16:00 uur weer vertrokken richting Grand Junction. Aldaar zouden we een camping opzoeken voor de nacht. En daar schrijf ik nu dit verhaal. Het is inmiddels 22:00 uur (we waren erg laat hier). Annette en ik gaan straks nog bekijken wat de reis morgen zal worden. Daar zijn we nog niet helemaal uit. Mogelijk het natuurpark Zion National Park.
O ja, ik weet zeker dat we Jake Gyllenhaal (Brokeback Mountain) zijn tegen gekomen in Aspen. (uiteraard wist ik zijn naam niet op dat moment, (maar wel de film waar hij in speelt) maar google vindt alles voor je).

• 01 April 2015 - 11:57

Gosse En Gepke :

Wat heerlijk deze reis: door zo'n bijzonder en groot land. Heel veel herkenning!
    Geniet ervan, groetjes, Gosse en Gepke