Dag 13, San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Henk Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 13, San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Henk Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 13, San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Henk

07 April 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 13, 6 april. San Francisco. Vanmorgen voor het eerst sinds een paar dagen de kachel weer aan gehad. Het is nog steeds mooi weer, maar naar het noorden wordt het wel frisser. Het laatste gedeelte van The Pacific Highway is minder spectaculair dan het gedeelte dat we gisteren gezien hebben, maar nog steeds de moeite waard. Zie ook de foto’s.
Zoals aangegeven was de afstand vandaag niet erg groot. We waren dan ook omstreeks 13:30 uur op de camping. Een echte stadscamping (wat smoezelig) met 95% vaste gasten. Voelen wij ons niet zo thuis. (ook in Europa niet). De camping ligt in San Leandro, aan de oostkant van San Francisco Bay. Om hier te komen zijn we over de San Mateo Bridge gereden. Je gaat eerst enorm de hoogte in, dit is om de schepen doorgang te verlenen, en vervolgens rijd je als over de afsluitdijk op nagenoeg waterniveau naar de overkant. Uiteraard een baan of 6 breed. De brug is 21 kilometer lang! Helemaal aan de zuidkant van de SF Bay ligt San Jose. Doet mij altijd denken aan dat mooie lied van Dionne Warwick, “Do you know the way to San Jose”. Vind ik een prachtig nummer. In San Jose heeft de vader van Annette vaak zaken gedaan namens het Nederlandse leger.
Na het inchecken zijn we met de metro de stad ingegaan. San Francisco zelf ligt ten westen van de SF Bay en de metro gaat onder deze Bay door. Ons voornemen was vanmiddag lopend de stad te doorkruisen. Nou, dat hebben we geweten. De hellingspercentages in het centrum van de stad zijn serieus. In de Alpen zouden we de skilift nemen. Wel erg mooi om te zien. Prachtige gebouwen met “rijke” detaillering. De antieke “Cable Cars”, de treintjes die door een kabel in de weg getrokken worden, rijden af en aan. Morgen gaan we weer, maar dan nemen we een dagkaart voor al het openbaar vervoer in de stad, inclusief de Cable Cars. Uiteraard willen we de Golden Gate Bridge zien en mogelijk per fiets oversteken. (ten minste, als het weer het toelaat, het lijkt morgen minder weer te worden). Aan de andere kant van de GG Bridge ligt Sausalito. (Diesel, Sausalito Summernight, 200 galons from LA, klopt wel!)) Fisherman’s Warf staat uiteraard ook op de agenda. We zien het wel.