Dag 15, 8 april - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Henk Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 15, 8 april - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Henk Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 15, 8 april

Blijf op de hoogte en volg Henk

09 April 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 15, 8 april. Camper inleveren. Het laatste verslag van deze reis. We ontkomen er niet aan, het is tijd de camper in te leveren in San Francisco. Het is een fantastische reis geweest. We hebben Amerika beter leren kennen, veel aardige Amerikanen gesproken. Wil je veel van het land zien dan is het reizen met een camper dé manier.
We hebben onderweg keuzes moeten maken (luxe probleem), wat gaan we wel en niet bekijken. Waar stoppen we en waar niet, hoeveel kilometer maken we vandaag. We hadden voor aanvang van de reis een route in ons hoofd die we niet helemaal gevolgd hebben, ook dat laatste is het voordeel van je hotelkamer bij je te hebben. We hebben winter en zomer meegemaakt in amper 2 weken tijd. De afgelegde afstand in kilometers: 4800 kilometer.
Wat zouden we de volgende keer anders doen? De steden overslaan! De natuur in Amerika is zo mooi dat we daar veel te weinig tijd voor gehad hebben. Er valt op dat gebied nog veel te bekijken. San Francisco is een uitzondering. Prachtige stad.
Aangezien het inleveren van de camper erg soepel verliep waren we omstreeks 11:00 uur al bij het hotel. Daar werden we gelijk weer geconfronteerd met het nadeel van een hotel, inchecken na 15:00 uur. Ik heb toch zo een hekel aan hotels! Na onze koffers gestald te hebben zijn we SF ingegaan. Ook vandaag troffen we weer een paar aardige mensen. Twee zussen uit ST. Maarten, ook op bezoek in SF en een moeder met dochter uit Virginia. Moeder is een gangmaakster. We hebben onderweg in de bus naar SF veel gelachen. Na aankomst in SF hebben we de vier vrouwen op weg geholpen. Ja, je leest het goed, wij hebben de vrouwen op weg geholpen aangezien het voor ons de tweede dag in SF was, voor hun de eerste. We hebben de middag besteed aan het doen van inkopen en hebben in de stad gegeten. Daarnaast hebben we nog een roeivereniging bezocht waar ze prachtige roeiboten aan het bouwen/restaureren waren. Toen we omstreeks 18:30 uur weer naar het Hotel wilden reizen, troffen we bij het busstation de vier vrouwen weer. Die hebben de terugreis gezamenlijk afgelegd.

Morgen, donderdag 9 april, vliegen wij om 11:00 uur (Ned. 20:00 uur) naar Chicago. Dat is 4 uur vliegen. We hebben in Chicago 1 uur overstaptijd. Daarna vliegen we om 18:00 uur (Chicago tijd) (Ned. 01:00u) naar Amsterdam. Vrijdag 10 april 09:30 uur (Ned. tijd) landen we op Schiphol.