derde dag 27 maart - Reisverslag uit Russell, Verenigde Staten van Henk Bouwman - WaarBenJij.nu derde dag 27 maart - Reisverslag uit Russell, Verenigde Staten van Henk Bouwman - WaarBenJij.nu

derde dag 27 maart

Blijf op de hoogte en volg Henk

29 Maart 2015 | Verenigde Staten, Russell

De derde dag. (vrijdag 27 maart). Vanochtend om 08:00 uur vertrokken. Eerst tanken. We hebben uitgerekend dat de camper ongeveer 1 op 4 loopt. Daarbij genoteerd dat we rustig rijden, ongeveer 90 km p/u. Ik denk dat 1 op 2 of 3 boven de 100 km p/u reëel is. Vreemde gasten die Amerikanen. Gelukkig gaat er bijna 200 liter in de tank, dus we kunnen even vooruit.
We hadden gisteravond geen wifi, dus de update van onze reisdag gisteren is met een dag vertraging alsnog geplaatst.
Terug naar vandaag. Zoals gezegd eerst getankt en daarna naar een outdoor winkel zoals wij die in Nederland niet kennen. Een hele aparte sfeer met een enorme visafdeling, inclusief de daarbij behorende boten. (zie foto) en een afdeling met wapens! We dachten daar koffie te kunnen krijgen, maar helaas dat hadden ze niet. Dan maar langs de Highway. We wilden vanmorgen voor het eerst zelf koffie zetten in het splinternieuwe koffiezetapparaat in de camper (zat nog in de verpakking), maar bij de eerste druppen hete koffie in de glazen kan, KNAL, het glas gesprongen. Nu dus eerst op zoek naar een nieuwe koffiezetter. (krijgen we vergoed van ROADBEAR)
Doel voor vandaag: zo ver mogelijk richting Denver rijden. We hadden al op de routeplanner gezien dat Denver nog ruim 1100 kilometer is. Dat gaan we niet in 1 dag redden. Geeft ook niet, onderweg is genoeg te zien. Onderweg zijn we Kansas City gepasseerd. Deze stad is de hoofdplaats van de staat Kansas. Na Illinois, Indiana, Missouri, is dit de 4e staat die we passeren. Tot aan de stad Kansas City zijn alle door ons doorkruiste staten goed bevolkt. Echter, nadat we de stad Kansas City gepasseerd waren werd het ineens erg leeg om ons heen. Veel landbouw- en veeteelt grond. Veel vergezichten, maar dan wel ongeveer kunnen kijken van noord naar zuid Nederland! (ligt glooiend). Een hele aparte sfeer. Op de weg werd het ook rustiger en de eerste tolweg meldde zich. Was ook te merken aan de kwaliteit van de weg. Geen gaten en rare hobbels. Zeg maar, zoals wij gewend zijn in Nederland. (lang leve Rijkswaterstaat!).
Vandaag iets minder kilometers gemaakt dan gisteren. Ongeveer 600 kilometer gereden. We zijn beland op een RV park in Russel. Ligt tussen Kansas City en Denver. Een beetje niemandsland. De campings zijn niet de campings die wij in Europa zijn gewend. De voorzieningen zijn prima, aansluiting op water zodat je water hebt zoals thuis, 50 ampère!! stroom, directe afvoer van de wc en het grijze water, kabelaansluiting tv (gebruiken we niet), maar het is niet “Hollands/Europees gezellig”. Ondanks de tijd van het jaar gebruiken erg veel Amerikanen de RV parken voor langer verblijf. Sommige RV’s zijn dan ook enorm. In Nederland stoppen we 60 mensen in een bus en rijden daarmee naar Spanje, in Amerika wonen ze in zo’n bus, waarbij de “slideouts” over de hele lengte van de bus naar buiten komen, links EN rechts. ’s Morgens gaan ze met hun enorme pick up’s volgens ons gewoon naar het werk.
O ja, onderweg ook nog een nieuwe koffiezetter gekocht. Het was weer een prachtige dag. We genieten de hele dag van de reis en zien allemaal voor ons bijzondere dingen. We beginnen een beetje aan het tijdsverschil te wennen. s’ morgens nog wel vroeg wakker, maar hé, dat zijn we thuis ook!

• 29 Maart 2015 - 09:32

Luc :

Ziet er fantastisch uit, zijn benieuwd of jullie de vlaktes al hebben achtergelaten en in de Rocky Mountains cruisen. Heel veel plezier Joke en Luc

• 29 Maart 2015 - 09:59

Lucille:

Het is heel leuk om jullie te volgen. Henk je kunt leuke verhalen schrijven!
    Hebben jullie al een hot dog op?

• 29 Maart 2015 - 15:23

Paul & Florence (worldtravelers.waarbenjij.nu):

Hallo,

We kennen elkaar niet maar wij zijn nu ook bezig met de reis. Wij zaten 25 maart in Best Western hotel en werden 26 maart idd om 6 uur opgehaald met de touringcar naar Middlebury.
    We vinden het leuk om jullie reis te volgen.
    Wij zitten nu (zondag) in Nashville bij vrienden en gaan in de loop van volgende week rustig aan naar San Diego.
    Waar en wanneer leveren jullie de camper in?
    Een heel fijne en veilige reis,
    Paul & Florence

• 29 Maart 2015 - 17:00

Henk:

Leuk, volgens mij is het lopende band werk in Middlebury. Wij zitten nu in Denver aan de voet van de Rocky Mountains. Vandaag de stad in morgen verder richting Las Vegas. We gaan via Los Angeles naar San Francisco waar we op 8 april de camper inleveren. We vliegen 9 april terug.
    Hebben jullie ook een blog?